Hoe actueel is social media nog?

Of social media nog actueel is? Natuurlijk! Social media gaat 24/7 door, maar het is niet ongrijpbaar. Veel opdrachtgevers denken dat ze er geen vat op kunnen krijgen. Terwijl social media je juist heel goed kan helpen bij bijvoorbeeld naamsbekendheid. LMG strategie+creatie heeft veel ervaring rondom social media. "Het is een sport geworden om bedrijven doelen te laten bereiken door middel van social media". Toch zien we regelmatig fabels over social media voorbijkomen die we graag even willen ontkrachten. 

'Niemand gebruikt toch Facebook of Twitter?'
Het gebruik van social media wereldwijd enorm is: meer dan 3 miljard gebruikers zijn actief op verschillende platformen. Gemiddeld zijn de gebruikers zo’n 2,23 uur actief met het bijhouden van statusupdates, het versturen van berichten en het volgen van hun online vrienden. Bijna alle gebruikers (op een kleine 2% na) zijn op minstens 4 kanalen dagelijks actief. De populairste kanalen zijn Facebook (95%), Twitter (84%), Instagram (74%), LinkedIn (62%) en YouTube (61%). Dat Facebook en Twitter dus niet meer populair zijn, is een fabel!

'Mijn doelgroep zit niet op dat socialmediakanaal'
Het wereldwijde aantal actieve socialmediagebruikers is 3.484 biljoen. De kans dat jouw doelgroep daar niet tussen zit, is heel erg klein. Voor iedere doelgroep is er wel een kanaal dat populairder is. Denk bijvoorbeeld aan jongeren, die zul je eerder vinden op Instagram en TikTok dan op Facebook of Twitter. 

'Ik heb social media wel eens geprobeerd voor mijn bedrijf, maar dat is weggegooid geld'
In 2021 werd er voor 4.5 triljoen Amerikaanse dollars online besteld. Vooral millenials en generatie X zijn de grootste online shoppers. Wanneer je dus iets als bedrijf wilt verkopen, is online advertising via social media heel interessant. Wanneer je een dienst wil verkopen of zichtbaarheid wil creeeren, hangt je succes af van de juiste segmentatie en instellingen voor je advertentie. Wij van LMG hebben de juiste ervaring en tools om je daarbij te helpen. Benieuwd? Neem dan contact met ons op voor een afspraak en een goede bak koffie! 

'Wie ziet mijn advertentie nou?!'
Ja, elk jaar wordt het moeilijker om als bedrijf zichtbaar te blijven in de massa. En ja, social media is wat verzadigd aan het raken. En ook ja, dat heeft invloed op weergaven en conversies: aandacht wordt schaarser en duurder. Maar het is niet onmogelijk. Wij van LMG hebben er echt onze expertise van gemaakt om ook in een verzadigd social media landschap de juiste doelgroep te bereiken. Stel jezelf de vraag: wat wil je bereiken en nog belangrijker, wie wil je bereiken? Het wereldwijde aantal actieve socialmediagebruikers is 3.484 biljoen. De kans dat de doelgroep daar dus wel tussen zit is enorm maar dan moet je wel de juiste segmentatie gebruiken. Zo stel je via Facebook en LinkedIn precies in hoe oud je doelgroep is, waar ze wonen of werken en wat ze leuk moeten vinden voordat ze jouw advertentie voorbij zien komen op hun tijdlijn. Wij van LMG hebben de juiste ervaring en tools om je daarbij te helpen. Benieuwd? Neem dan contact met ons op voor een afspraak en een goede bak koffie! 

 

Bekijk alle weekvragen
Nieuwsbrief
blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Postadres
  • Frans den Hollanderlaan 10 A
  • 4461 HN Goes
  Cookie statement