Ben je klaar om je restaurantdeuren te openen en wil je je (jonge) medewerkers een kickstart laten maken in de horeca? Haal dan OBER! OBER! in huis. Daarmee maak je van je nieuwe medewerkers echte horecatijgers.
OBER! OBER! is misschien wel hét boek dat iedere starter, medewerker óf ondernemer in de horeca op de plank moet hebben liggen. Met relevante praktijkvoorbeelden, concrete tips en persoonlijke ervaringen geeft het boek een compleet beeld van de horeca, en nog veel meer!
De kunst van gastvrijheid
Stijn van Boxtel (26) en Jordy van Heese (27) uit Vlissingen hebben allebei een achtergrond in de Zeeuwse horeca en merkten dat nieuwe, onervaren medewerkers vaak in het diepe worden gegooid. Veel ondernemers nemen niet of nauwelijks de moeite om hen wegwijs te maken in het vak. Dat is zonde, want gastvrijheid is een vak! OBER! OBER! is hierop het antwoord. Het boek daagt de lezer uit om bewust na te denken over wat nu écht belangrijk is in 'de kunst van gastvrijheid' en wat voor invloed jij kunt hebben op de beleving van iedere gast.
Optimale gastbeleving
Gastbeleving is volgens Stijn en Jordy enorm belangrijk. Een goed inwerktraject loont in hun ogen de moeite, want dit geeft een boost aan de gastbeleving én aan de omzet. Met de kennis die zij in het boek verzameld hebben, kunnen horecaondernemers het maximale uit hun medewerkers halen. Als gasten het naar hun zin hebben, spenderen ze meer. Daarnaast is het ook voor de binding van de medewerkers belangrijk. Jonge mensen zijn gevoelig voor de kansen, die ze krijgen om zich te ontplooien en ontwikkelen.
Breed inzetbaar
De onderwerpen die in het boek aan bod komen, zijn zo breed als de horeca zelf. Zo wordt aandacht besteed aan de manier waarop medewerkers met gasten omgaan, worden verschillende technieken uitgelegd, zoals het dragen van een dienblad, en krijgt de lezer een inkijkje in horecakennis, zoals koffiesoorten en veel geschonken wijnen. Deze kennis is interessant voor een brede doelgroep. Allereerst natuurlijk de 14 tot 24-jarigen, die starten in de horeca en zo met een goede basiskennis de vloer op kunnen. Daarnaast is het boek interessant voor mensen die al langer in de horeca werken en hun kennis willen bijspijkeren. Om die redenen is het boek ook een aanrader voor horecaondernemers of bedrijfsleiders. Zij kunnen het boek op hun beurt weggeven of uitlenen aan de nieuwkomers in het bedrijf.
Kijk op www.oberober.nl voor meer informatie.